Mannen van 1972 verkopen zelfklevers met hun logo

In maart 2011 werd de ‘Vriendenkring Mannen van 1972’ gesticht in de Raadskelders van het stadhuis te Leuven. De Mannen van 1962 stonden aan hun wieg.

De voorbije zes maanden leerden de Mannen van 1972 elkaar beter kennen en ontstonden hechte vriendschapsbanden. Na naarstig zoeken, vergaderen en de vriendschap onderling aanzwengelen, komen zij nu naar buiten met hun logo. Het logo wordt voorgesteld in een belangrijke periode in het Jaartallenleven van Leuven. De maand september – met op 3 september de Abrahamviering 1961 en op 11 september de Jaartallendag met Jubileumviering in de Sint Pieterskerk, academische zitting en Jaartallenoptocht – vormen het hoogtepunt van het Jaartallenleven van de mannen van 1961 als afsluiting van hun actieve periode binnen deze vorm van verenigingsleven.

Vanaf nu zullen de Leuvenaars weten wie de Mannen van 1972 zijn, wat zij doen en welke hun plannen voor de toekomst zijn. Vanaf komende zaterdag zullen de Mannen van 1972 met alle mogelijke middelen hun ‘zelfklever met logo’ aan de man of vrouw brengen. De verkoop van de zelfklevers levert de eerste inkomsten op voor een voorspoedig tienjarig actief jaartallenleven. De zelfklevers kosten 3 euro per stuk. Voor 5 euro krijg je twee klevers.

Als basis voor het ontwerp van de zelfklever kozen de mannen het ‘Pong-spel’ of het eerste computerspel gelanceerd in 1972. De stand is 7 tegen 2. Het stadhuis van Leuven werd grafisch in het logo verwerkt. De achtergrond is zwart, want 1972 was eerder een somber jaar met o.a. Bloody Sunday en de aanslepende Vietnamoorlog. Positief was echter dat het een uitzonderlijk wijnjaar werd en vooral dat ‘de Mannen van 1972’ in dit jaar geboren werden.

Bookmark and Share

Post een reactie