Mama’s melk, da’s de max!

Het Leuvense expertisecentrum kraamzorg en praktijk voor vroedkunde De Bakermat vzw lanceerde gisteren de campagne Mama’s melk, da’s de max! Dit project – gesteund door onder meer de Koning Boudewijnstichting en de Provincie Vlaams-Brabant – wil borstvoeding bij laaggeschoolde en kansarme gezinnen promoten.

Het materiaal dat in het kader van de campagne werd ontwikkeld, kwam tot stand in nauwe samenwerking met mama’s uit de doelgroep en zorgverleners uit de regio. Er werden brainstorms en co-creatiesessies gehouden en de mama’s en papa’s mochten zelf beslissen welke informatie, hoe het er moest uitzien en over welk medium de informatie moest verspreid worden.

Uiteindelijk werd een dvd gemaakt die artsen en vroedvrouwen kunnen meegeven bij een consultatie. Daarnaast werd een poster en een magazine opgesteld met interessante informatie over borstvoeding. En tenslotte een magneet met nuttige telefoonnummers. Alle informatie is – samen met de filmpjes – ook terug te vinden op de speciale campagnewebsite.

Bookmark and Share

Post een reactie