Veto wijdt artikel aan Leuvense verkeersveiligheid

Naar aanleiding van het ongeval dat onlangs plaatsvond op aan de bushaltes bij het Martelarenplein schreef het Leuvense studentenblad Veto een artikel over de vaak chaotische verkeerssituatie op het Martelarenplein. Wat is jullie mening over de situatie op het plein? Wat kan er volgens jullie beter?

Bookmark and Share

Er zijn 3 reacties op “Veto wijdt artikel aan Leuvense verkeersveiligheid”

Wies
(on februari 13th, 2013 at 9:04)

Ik wil hier niet de zure uithangen, maar ik vraag me toch wel af met welk wereldbeeld de architecten zo’n “verkeersregelvrije zone” een tiental jaar geleden getekend hebben… allicht niet vanuit het standpunt van de zwakke weggebruiker. Idem trouwens voor de zone ter hoogte van de overdekte fietsenstalling.

 
evelyn
(on februari 15th, 2013 at 18:39)

ik ben die week ook met de lijn naar het werk moeten gaan, ik was toen 5 maand zwanger en reed liever niet met de wagen over het gladde wegdek, maar de situatie op het plein was echt levensgevaarlijk!
er was nergens gestrooid en deze stenen zijn al spekglad bij regenweer, en als je te veel aan de rand van de gladde stenen loopt om een paar passen op de gestrooide straat te zetten werd je bijna van de weg gemaaid door de bussen.
de laatste jaren heb ik het gevoel dat de chauffeurs van de lijn in het centrum alleen maar agressiever rijden, niet alleen tegen over fietsers maar ook tegenover automobilisten. Vaak nemen ze een voorrang waar ze helemaal geen voorrang hebben en dwingen ze u maneuvers te doen.
Bij dit voorval moet niet alleen de verkeerssituatie bekeken worden, maar ook het rijgedrag van de bezoekers van dit plein (geld zeker ook voor fietsers en voetgangers!), en moet er ook duidelijk afgesproken worden wie er moet strooien zodat het plein bereikbaar blijft.
misschien moet het stad ook eens van de belachelijke regel afstappen om alle zebrapaden in het stad te weren, zo blijft (of komt er hier) duidelijkheid voor iedereen!

 
verhavert
(on februari 21st, 2013 at 23:12)

de situatie voor het nieuwe plein was beter.
men had toen veel drukte maar je had verkeerslichten en zebrapaden.

 

Post een reactie