Vlajo mini-onderneming uit het Heilig Hartinstituut Heverlee in de prijzen

De promenade van het Shoppingcenter van Woluwe werd afgelopen zaterdag voor de tweede maal op rij ingenomen door de mini-ondernemingen van Vlajo (Vlaamse Jonge Ondernemingen). Ze brachten de ganse dag met veel enthousiasme hun producten aan de man én vrouw.

Ondernemen is op zich al geen gemakkelijke taak, daarom zorgen de Vlaamse Jonge Ondernemingen voor een hele resem projecten en bijhorende activiteiten, zoals deze verkoopdag, die jongeren toelaten om te proeven van een eigen zaak. In het secundair onderwijs zijn de mini-ondernemingen al meer dan 30 jaar een vaste waarde.

Coördinatoren Wendy Sevenants en Vera Demaiter, die de projecten voor de regio Vlaams-Brabant in goede banen leiden, lichten toe: “De jonge ‘entrepreneurs’ kunnen hun eerste zelfstandige stappen zetten in een min of meer veilige leeromgeving. Door hun eerste verkopen te realiseren, meestal via vrienden en familie, overwinnen ze een eerste belangrijke drempel in het opstarten van een eigen zaak: de eerste verkoop. Maar anders dan verkopen binnen de schoolmuren en in familiekring, vraagt deze verkoopdag heel wat initiatief, samenwerking, organisatie en inzet. Kortom, een onvergetelijke ervaring en de mogelijkheid om eens allemaal samen in een echte winkelgalerij onder de aandacht te komen.

Op het einde van de verkoopdag werden er aan de deelnemende groepen ook enkele prijzen uitgereikt. Vlajo mini-onderneming “Compact Company” (Heilig Hartinstituut, Heverlee) werd bekroond met de jongerenprijs. “Cell Buddy” (Sint Theresiacollege, Kapelle Op Den Bos) ging aan de haal met de onderscheiding voor beste verkooptechnieken. Tenslotte ontving Mi-kdo (Imelda-Instituut, Brussel) de award voor de aantrekkelijkste verkoopstand.


Het winnende team van het Heilig Hartinstituut Heverlee

Bookmark and Share

Post een reactie