Wabi Sabi Sushi Bar

Voor de meeste Leuvenaars was het een vertrouwd gegeven: de antiekwinkel op de Muntstraat, ongeveer tegenover het Stadhuis. Ooit werden hier nog uitzendingen opgenomen van Leuven Centraal, een praatprogramma op Canvas.

Sedert enkele maanden is deze vaste waarde verdwenen. De antiekwinkel heeft plaats geruimd voor een van de nieuwere trends die ook Leuven tekent: een sushibar. Wabi Sabi is de naam van dit nieuwe restaurant.

Inmiddels hebben we dit restaurant al enkele keren bezocht. Lekkere sushi vinden is immers niet evident en zeker niet in een restaurant waar je niet lang van tevoren moet reserveren voor een tafel.

De menukaart is vergelijkbaar met de kaart van andere sushibars en is een mix van sushi en oosterse gerechten (waaronder Thaise curry’s en Japanse wok). De prijzen zijn ook vergelijkbaar met de prijzen elders in Leuven.

Op de sushi is absoluut niets aan te merken. De kwaliteit is deze van de alom gekende – en wellicht eerste sushibar in Leuven – op de Parijsstraat.

De bediening gebeurt door een jong en supervriendelijk team. Daar waar ze zich tijdens ons eerste bezoek nog verontschuldigden voor eventuele beginnersfoutjes – die er amper waren – blijken ze nu erg geroutineerd en in staat om zo’n 70 personen te bedienen.

Want inmiddels heeft men de weg naar dit restaurant al goed weten te vinden. Tijdens ons laatste bezoek zat de zaak vol. Omdat we op de mezzanine zaten hadden we een goed overzicht over het hele restaurant. Ondanks de drukte verliep alles kalm en leek het erop dat geen van de tafels erg lang moest wachten op hun bestelling.

Ondanks het aantal tafels is het toch rustig en aangenaam zitten in deze ruime zaak. Dit is voor ons het grootste pluspunt van deze sushibar in vergelijking met de andere.

Voor twee voorgerechten, twee glazen wijn, spa bruis, vier special sushi-rolls en maguro bhutso betaalden we 67,5 euro.
Wellicht zullen we voor een volgend bezoek toch weer moeten reserveren, zeker wanneer we in het weekend willen langsgaan.

12/52 food
Foto door Raf Degeest

Praktisch
Muntstraat 10, 3000 Leuven
016 74 77 54
http://wabisabisushi.be

Bookmark and Share

Er zijn 7 reacties op “Wabi Sabi Sushi Bar”

Remko
(on maart 16th, 2013 at 22:47)

Ik kan dit alleen maar bevestigen: lekkere sushi (vindt ze zelfs beter dan Inari), aangenaam zitten, en zeer vriendelijke bediening! Ze hadden naar het schijnt wel nog groeipijnen tot voor kort qua bedieningstijd (waar ze zich voor verontschuldigden), maar zelf nooit last van gehad omdat we altijd redelijk vroeg op de avond gegaan zijn.

 
Carolien
(on maart 19th, 2013 at 22:36)

Wij zijn onlangs ook de sushi gaan proberen in de Wabi Sabi en die was zeker in orde, al mocht de sashimi voor mij net een beetje malser zijn. Het interieur vond ik echt schitterend. Een absolute troef ten opzichte van de andere sushirestaurants in Leuven. En inderdaad, de bediening was erg vriendelijk. Toch leuk dat er in Leuven zo’n uitgebreid sushi-aanbod beschikbaar is tegenwoordig.

 
Aurélie
(on maart 20th, 2013 at 14:50)

@carolien: Hoe maak je de sashimi malser? Door erop te slaan met een hamer?

Ik ben altijd wel een beetje huivierig wanneer er op de menukaart zoveel verschillende gerechten staan die niet Japans zijn. Ik heb mijn sushi ervaring hier geschreven: hier.

 
Carolien
(on maart 21st, 2013 at 9:31)

@Aurélie: Door met een goeie kwaliteit vis te werken.

 
Badia
(on mei 2nd, 2013 at 9:49)

Gisteren ongelooflijk slechte bediening gehad … (18.50u binnen gegaan … 22.10u eindelijk buiten!)
het duurde eeuwen voor ze de bestelling opnamen… nog langer eer we ons eten hadden … en dan nog eens een dik half uur voor de rekening kwam … die helemaal niet gekomen is btw … we hebben een menu gepakt en zelf uitgerekend hoeveel het was … geld op tafel gelegd en vertrokken … ze mogen daar toch een pak meer volk aannemen voor de drukke dagen… zeker die de sushi maakt! … en investeer in wat meer boten ook! … als je zoveel plaatsen hebt reken dan ook dat je genoeg boten hebt!
zo een slechte ervaring in een sushi bar heb ik nog nooit meegemaakt! en ik heb er al een heel aantal gedaan…
moest de sushi dan nog lekker geweest zijn kan je da nog een beetje door de vingers zien …
maar dat waren ze dus niet … de vis had veel zachter mogen zijn (duidelijk geen superkwaliteit van vis gebruikt) … en de rijstazijn had een pak minder gemogen in de nigris …

de grootste reden dat ik daar nooit meer zal gaan eten is de manier waarop ze op negatieve reviews reageren … had een post op hun facebook pagina gezet en een uurtje later was het weg! … geen sorry geen antwoord op mijn klacht gewoon weg… dus heb ik terug gepost en twee keer raden! ze hebben mij geblokkeerd om nog te reageren op hun pagina! … als dat de manier is dat ze hun klanten behandelen…. de positieve reviews hebben ze allemaal laten staan en op gereageerd … vandaar dat ik hier nu een review zet … wil wel ne keer zien of ze jullie gaan contacteren om dit te laten verwijderen.

*slechte bediening (groot te kort aan personeel als het helemaal vol zit)
*veel te lang moeten wachten om te bestellen (35min) , eten te krijgen (voorgerecht 45min hoofdgerecht 45min) en de rekening(30 min)
*geen sorry geen niets omdat we zo lang hebben moeten wachten
*1 drankje op heel de avond omdat ze gewoon niet reageren op mensen die bij willen bestellen
*veel te veel rijstazijn
*en geen topkwaliteit van vis

ik begrijp best dat er een aanpassingscurve is bij het openen van een restaurant maar komaan seg! het is al mei!!!!!! .. ze zijn lang genoeg open om de kinderziektes eruit te hebben…

 
Anouk
(on juli 29th, 2013 at 14:50)

@Badia: heel jammer dat je hier zo’n slechte ervaring hebt opgedaan. Ik ben er gisteren zelf voor de 2e maal geweest, het was er niet druk, we moesten dus niet te lang wachten. De ‘Thai beef salad’ vond ik erg lekker, zalige smaak-combo, volgende keer vraag ik em wel iets pittiger want nu zaten er geen pepertjes in. Verder had ik een special roll genomen en was ik meer dan verzadigd na deze 2 borden verorberd te hebben. Mijn tafelgenoten namen de boot voor 3 pers en waren hierover erg tevreden, veel variatie en ook vele speciale sushi’s. Ik ben wel geen absolute kenner als het op sushi aankomt, in Japan kan je ongetwijfeld veel betere sushi krijgen, maar naar Westerse normen, lijkt me dit een degelijk sushi restaurant.
@Badia, voel je vrij om enkele andere suggesties te doen, altijd welkom!

 
Christiane Voets
(on oktober 27th, 2013 at 14:45)

Qua prijs, 2 keer duurder dan Samourai en Yousushi. Gerechten hebben gebrek aan variëteit, altijd met currysaus. Men moet rekening houden met het feit dat curry niets heeft te maken met Japanse keuken.

 

Post een reactie