30CC scoort

30CC startte zaterdagochtend de ticketverkoop voor het seizoen 2014-2015. Het Leuvense cultuurcentrum koos daarbij resoluut voor een nieuwe aanpak en die loonde van bij de start. In nauwelijks 2 uur tijd vlogen er 22.000 tickets over de toonbank. Intussen, ruim 24 uur na de start, staat de teller al op 26.600 tickets. Dat zijn absolute topscores in het Vlaamse cultuurlandschap.

Het nieuwe programma 2014-2015 werd zo’n twee weken geleden gelanceerd en het publiek reageerde al meteen enthousiast en hongerig. Het aanbod oogde dan ook zeer fraai, met tal van grote namen, stevige porties nieuw talent en heel wat unieke festivals.

Nieuwe keuze
Naast dit kwalitatieve aanbod opteerde 30CC ook radicaal voor een nieuwe aanpak in de verkoop.

Schepen van cultuur Denise Vandevoort verduidelijkt: “We kiezen vanaf dit seizoen inderdaad voor een nieuwe ticketfilosofie. Door af te stappen van het onderscheid tussen abonnementen en losse tickets hopen we dat iedereen zich nog meer welkom voelt in 30CC. Of je nu één keer per seizoen wil komen of één keer per week, je bent even belangrijk. Daarom dat ook iedereen op hetzelfde moment haar of zijn tickets moet kunnen kopen.”

Zakelijk leider Yves Gasia vult aan: “Uiteraard willen we daarbij onze trouwe klanten, de abonnees die ons al jaren volgen, niet kwijt. Daarom bieden we een getrouwheidskorting aan wie meermaals komt. Die korting krijg je niet alleen sneller dan bij de ‘oude’ abonnementen, ze stijgt ook naarmate je meer voorstellingen kiest en kan zo oplopen tot 15%. Voor jongeren en ouderen voegen we er nog een mooie leeftijdskorting aan toe.”

Massale toeloop
Gisterenochtend, om 10.00 uur stipt, openden zowel de onlinemodule als de 30CC/Ticketbalie in Tweebronnen. Net zoals de voorbije seizoenen bleken de 30CC-liefhebbers massaal te kiezen voor de online verkoop. Zowat 90% van de in totaal nu al 26.600 tickets werd online verkocht.

Even opvallend, het ticketsysteem kon de drukte ook vlot aan. Yves Gasia: “We noteerden vorig jaar bij de start soms lange wachttijden en onderbrekingen. Daarom dat we dit jaar nog meer mensen en middelen investeerden om de klantervaring zo optimaal mogelijk te maken. Naast de technische verbeteringen is het daarbij cruciaal dat we met een team van zo’n 20 medewerkers de juiste ondersteuning boden, zowel online, aan de telefoon, op sociale media en aan onze balie.” En ook de klanten lieten hun waardering voor de vlotte service duidelijk blijken: van “supersysteem, bedankt!”, tot “naast een prachtig programma nu ook een uitstekende ticketing” en andere vreugdekreten overheersten de reacties.

Schepen Denise Vandevoort benadrukt: “Ook al nam de verkoop een vliegende start, er blijven voor heel wat voorstellingen nog erg mooie plaatsen beschikbaar. Het wordt dus beslist een uitstekend 30CC-seizoen!”

Voor wie zijn keuze nog wil maken in het gevarieerde programma: op www.30CC.be vind je het volledige aanbod en een link naar de online verkoop.

Bookmark and Share

Post een reactie