Handmade In Belgium-label voor EQUILLI

Burgemeester van Leuven, Louis Tobback en Michael De Blauwe, voorzitter van de Raad van Bestuur van I&I Leuven, reikten op vrijdag 20 maart het authenticiteitslabel uit aan Equilli. Equilli is een nieuw matrassenmerk op de Belgische markt. Het stelt via een meet-applicatie een matras samen die volledig afgestemd is op de lichaamsbouw van de slaper. Deze jonge, innovatieve spin-out van de KU Leuven maakte voor deze aangelegenheid een speciale, gepersonaliseerde matras voor de burgemeester.

Equilli werd ontwikkeld door drie gedreven onderzoeksingenieurs aan de KU Leuven: Vincent Verhaert, Dorien Van Deun en Steven Leuridan. Aan de basis lag hun verwondering over het gebrek aan wetenschappelijk onderbouwde innovaties en de overdaad aan allerhande beloftes in de matrassector. Hoewel technologie op alle vlakken toeneemt in ons dagelijkse leven, bleef de slaapomgeving relatief onberoerd. Nochtans brengen we ongeveer één derde van onze tijd in de slaapkamer door.

Vincent, Steven en Dorien ontwikkelen nu matrassen die volledig bij de klant passen. Uitgaande van een wetenschappelijk onderbouwde manier en met behulp van de Personal Sleep Scan, wordt het indrukkingsprofiel van de klant opgemeten in rug- en zijlig. Via een applicatie wordt gekeken welke configuratie voor de beste ondersteuning zorgt. Bovendien volgt Equilli ook na de aankoop het slaapcomfort van haar klanten op en engageert het zich om zonder meerkost aanpassingen te doen op basis van feedback van de klant. De samenstelling van de matras kan immers gewijzigd worden en belangrijk om te weten is dat elke matras met de hand vervaardigd wordt.

“Bij Equilli geloven we in de kracht van slaap. Gedreven door onze passie voor slaap, werken we voortdurend aan manieren om de slaapervaring van onze klanten verder te perfectioneren”, aldus Vincent Verhaert.

Equilli wordt in Heverlee aangeboden door IRISI (Kapeldreef 60). In 2015 en 2016 mikt Equilli op een netwerk van 15-20 verdeelpunten verspreid over Vlaanderen en Brussel.

De lokale vervaardiging, de echtheid en de kwaliteit van producten winnen aan belang bij de consument. Het is vandaag de dag echter niet altijd duidelijk wat men juist koopt. Daarom creëerde UNIZO het label ‘Handmade In Belgium’ (kortweg HIB). Enkel wie aan strikte voorwaarden voldoet, komt voor het label in aanmerking. Op die manier krijgen consumenten de garantie dat ondernemers met het HIB-label authentieke, handgemaakte en kwalitatieve producten aanbieden en kunnen ze een verschil waarnemen tussen industriële massaproducten en handgemaakte producten.

Bookmark and Share

Post een reactie