CityLife lanceert primeur in België: punten sparen én betalen met smartphone

Vandaag lanceerde CityLife, de pionier van de digitale klantenkaart, een pilootproject in Leuven waarbij de klant zowel punten kan sparen als betalen via de CityLife app op zijn smartphone. Het project loopt aanvankelijk bij 10 van de meer dan 100 Leuvense handelszaken die reeds aangesloten zijn bij CityLife, het digitaal platform voor de lokale kleinhandel en horeca dat in februari 2015 opgestart werd door Mobile Vikings en KBC.

Unieke combinatie van digitale klantenkaart en mobiel betalen
CityLife is het eerste bedrijf in België dat een digitale klantenkaart combineert met mobiele betaling via een app. Hoe werkt het? De klant scant in de winkel of horecazaak een QR-code in met de CityLife app en bevestigt vervolgens de betaling. Dat kan eenvoudig en snel met een pincode. Extra voordeel: in één beweging kan hij betalen én staan de spaarpunten op zijn digitale klantenkaart.

Dubbel sparen: ‘community’ punten voor lokale gemeenschapsinitiatieven
Wat CityLife verder nog uniek maakt, is het dubbel sparen: de klant spaart niet alleen voor zichzelf maar kan ook punten verzamelen voor zijn favoriete ‘community’. Zijn klantenkaartpunten kunnen ingeruild worden voor kortingen of gratis producten in de handelszaken. Daarenboven kan hij ook ‘community’ punten sparen, waarmee hij zijn favoriete vereniging of speciale acties ondersteunt. Zo heeft CityLife in Leuven belangrijke overeenkomsten afgesloten met 17 studentenkringen. Hiermee kunnen de aangesloten studenten niet alleen genieten van speciale deals bij handelaars in de stad, maar verdienen ze ook automatisch ‘student coins’ die ze kunnen uitgeven voor de diverse activiteiten van de deelnemende studentenkringen. Bij de basketbalclub Leuven Bears worden de punten gebruikt voor de ondersteuning van haar jeugdwerking. En dankzij hun CityLife spaarkaart zamelen KBC medewerkers geld in voor een ontwikkelingsproject in Nepal.

citylife

Bookmark and Share

Post een reactie