[recensie] Fabulous 50 – Lien Degol

Laat ik deze recensie beginnen met felicitaties aan Lien Degol en haar vriendinnen. Deze pittige 50+ dames schitteren één voor één in dit mooi vormgegeven boekje. Natuurlijk stopt het leven niet op 50, daar hoefde niemand mij van te overtuigen. Ik hoef maar rondom mij te kijken om dit bevestigd te zien en het boek van Lien Degol is daarvan een perfecte illustratie. Vrouwen die de 50 gepasseerd zijn, weten wat ze willen en ze zien er nog goed uit ook.

Ik behoor (nog) niet tot de doelgroep van dit boekje, maar de tips & tricks vond ik eerlijk gezegd wat licht uitvallen. Dat de focus van een styliste voornamelijk op het uiterlijk ligt, mag natuurlijk niet verbazen, maar iets meer diepgang was toch leuk geweest. Jammer ook dat het merendeel van de stijlvolle 50+ celebrity dames die in het midden van het boek opgevoerd worden, hun jeugdige look heel erg duidelijk aan de plastische chirurg te danken hebben. Een beetje botox moet kunnen in onze moderne samenleving, maar het is duidelijk dat sommige celebrities hierin toch wat overdrijven. Dan kijken we liever naar de mooie dames die dit boek opfleuren. Dikke pluim ook voor fotograaf Dirk Alexander die de dames stralend in beeld brengt.

Heel tof dat dit boek niet enkel de vriendinnen van Lien toont, maar hen ook doorheen het ganse boek aan het woord laat vanuit hun persoonlijke ervaring. Zo wordt het perspectief van Lien aangevuld met andere stemmen. Helemaal op het einde van het boek vind je zelfs een paar van Lien’s favoriete, gezonde recepten. Het feit dat een aantal bedrijven in het boek met naam genoemd worden, deed bij mij wel de vraag rijzen of ze hiervoor betaald hebben.

Het leukste vond ik persoonlijk de pagina’s met de do’s en don’t’s waarbij Lien toont hoe bepaalde kledij je ganse look kan bepalen. Al vond ik dat dat sexy leren rokje haar zeker niet misstond! ;-)

Leven in Leuven verloot een exemplaar van dit boek. Roep ‘fabulous 50′ in ons contactformulier en wie weet hoor je wel bij de gelukkigen.

liendegol