Verkoop Cuvée Leuven levert 11.289 euro op

Gisteren heeft Delhaize een cheque van 11.289 euro overhandigd aan vzw Windekind, een centrum voor buitengewone zorg. In februari 2014 startte de verkoop van de derde Cuvée Leuven waarbij voor elke verkochte fles 1 euro naar het goede doel zou gaan. In totaal werden er dus maar liefst 11.289 flessen verkocht. De actie zal ook dit jaar verdergezet worden met Woudlucht als goede doel. Woudlucht biedt buitengewoon basisonderwijs aan, uniek gelegen aan de rand van het Heverleebos. Kinderen komen onder de hoede van multidisciplinaire teams die zich inzetten voor ‘hun’ kinderen en creatieve oplossingen blijven zoeken om kinderen zelfredzaam te maken in onze maatschappij.

Delhaize Cuvée Leuven foto 2

Louis Tobback, burgemeester van Leuven, en Illya Van den Borre, vice president Corporate Affairs van Delhaize België, overhandigden de cheque van 11.289 euro aan vzw Windekind. Met de lancering van de speciale “Cuvée Leuven” willen Delhaize en de stad Leuven hun lokale samenwerking verder versterken en tegelijkertijd een goed doel aan deze lancering koppelen.

De “Cuvée Leuven”, een Puertas Chardonnay 2014 en een Puertas Cabernet Sauvignon 2013, wordt verkocht voor 4,49 euro per fles. Daarvan gaat 1 euro per fles naar Woudlucht. Er wordt gestart met een oplage van 5.000 flessen, waarvan 3.000 witte en 2.000 rode maar dit aantal kan indien nodig nog uitgebreid worden.

De wijn is te koop in de volgende Delhaize winkels in de regio Leuven: Delhaize Supermarkt Heverlee, Delhaize Supermarkt Kessel-Lo, AD Leuven, AD Terbank en AD Holsbeek.

Bookmark and Share

Post een reactie