Archief voor ‘Literatuur’

Leuven 4 maanden lang hoofdstad van Utopia

500 JAAR UTOPIA – THE FUTURE IS MORE

In 2016 is het precies 500 jaar geleden het beroemde boek Utopia van Thomas More in Leuven gedrukt werd. Hierin beschrijft deze Engelse humanist en filosoof het politieke systeem van een ideale, niet-bestaande samenleving. More’s boek had onmiddellijk een enorme impact en beïnvloedt – ook nu nog – onze visie op de wereld. Vandaag is ‘utopie’ een woord dat nog volop leeft. Dromen we niet allemaal van een wereld die beter, mooier en rechtvaardiger is? En hoe zou leuven er binnen 100 jaar kunnen uitzien?
De 500ste verjaardag van Utopia is de aanleiding voor een groots opgezet cultureel stadsfestival in Leuven. Met tentoonstellingen, theater, dans, film, concerten, lezingen, stadswandelingen en happenings. Vier maanden lang staan vernieuwing en ontdekking centraal: precies waar het in Utopia allemaal om draaide. Onder het motto The Future is More verbinden 55 Leuvense culturele organisaties verleden en toekomst met elkaar.
Het volledige programma van 500 jaar Utopia werd samengevat in een brochure van meer dan 100 bladzijden en omvat 78 projecten die worden gerealiseerd op 39 locaties door niet minder dan 416 medewerkers en met de steun van een 50-tal partners.
Achteraan in de brochure vind je een handige, uitknipbare kalender. Ze is verkrijgbaar bij de stadsdiensten en kan aangevraagd worden bij hanna.vanzutphen@kunstleuven.be

Op www.utopialeuven.be staan aanvullingen op dit uitgebreide programma en lees je hoe je plaatsen kunt reserveren.
De start van het programma is voorzien op 24 september met een groot evenement op het Ladeuzeplein.

UTOPIA is een initiatief van KU(N)ST Leuven, het samenwerkingsverband van de stad Leuven en de KU Leuven.

Het programma werd voorgesteld door Katlijn Malfliet: vicerector cultuur KU Leuven en Denise Vandevoort: schepen van cultuur. Beiden zijn ze de co-voorzitters van KU(N)ST Leuven vzw. Daarop volgde een geanimeerd panelgesprek onder leiding van moderator Annelies Moons (eerste van links op de foto).
Andere deelnemers waren (verder van links naar rechts op de foto):
2. Professor Erik Schokkaert: hoogleraar aan de faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen
3. Charlotte Vandevyver:programmator dans bij STUK
4. Stijn Devillé, directeur van het nieuwstedelijk en van Eutopia
5. Isabel Lowyck: afdelingshoofd Publiekswerking M-Museum
6. Lien De Keukelaere: coördinator KU(N)ST.

IMG_0100

Leuven realiseert hiermee de grootste tentoonstelling in Vlaanderen van 2016.

Huiskamertheater en uitreiking columnwedstrijd This Is How We Read

In 2015 begonnen drie vriendinnen een boekenblog, in 2016 richtten twee vrienden een intiem theatergezelschap op. Binnenkort – meer bepaald op 22 september – slaan zij de handen in elkaar voor een avond theater en columns in de Leuvense boekhandel Barbóék. De organisatoren kijken ernaar uit om jullie daar te ontmoeten voor een gevarieerde en prikkelende literaire avond in het gezelschap van de boekenmeisjes en de Rhobarberkerels.

Hoe ziet het programma eruit?

Theatergezelschap Rhobarber treedt op in huiskamers. De knusse zithoek in Barbóék vormt hiervoor het uitgelezen decor. Bart en Bernard spelen er Twee vrienden, naar een tekst van de Antwerpse auteur en illustrator Paul Verrept.  In Twee Vrienden komt een vriend onverwacht op bezoek bij zijn vriend. Ze kennen elkaar niet. Maar ze zijn blij dat ze elkaar eindelijk gevonden hebben.
Hun nieuwe vriendschap is als een jojo. Afstotend aantrekkend. Beiden zijn ze bang dat Niemand thuis op hen wacht. Een vriend vinden is één ding. Een vriend houden daarentegen…

2016-08-06-PHOTO-00000028

Een greep uit de reacties na de try-outs bij vrienden en familie.

“Het allerleukste aan de voorstelling vind ik de herkenbaarheid. Of het nu het universele thema is of het feit dat mijn eigen living als decor wordt gebruikt, daar ben ik nog niet over uit.”

“Je zit zo kort op de acteurs, dat je elke zweetdruppel of emotie kan bevatten. Dit maakt theater supertoegankelijk”.

“Eén van de eerste voorstellingen was op een mooie lenteavond in mei. De gastvrouw had een hele tafel vol hapjes voorzien. We speelden binnen in de woonkamer waar ze een bonte verzameling van stoelen had verzameld. Na afloop werden die allemaal naar buiten verhuisd en werd er urenlang gekeuveld tot de zon onderging. Magie die je maar moeilijk teweegbrengt in een grote theaterzaal.”

Na afloop mogen de acteurs en tekstschrijver Paul Verrept gezellig met de boekenmeiden in de sofa voor een nagesprek. Het wordt meteen hun eerste ontmoeting. Benieuwd wat Verrept zal vinden van de huiskamerversie van Twee vrienden!

De avond wordt afgesloten met de prijsuitreiking van de tweede This Is How We Read columnwedstrijd. Uit bijna 100 inzendingen kozen de boekenmeiden acht genomineerden. Deze verschenen in juli en augustus op de blog. Een bekende columnist (vorig jaar An Olaerts) kiest hieruit de winnaar. Deze wordt op 22 september bekend gemaakt en krijgt een spectaculaire cupcaketaart en boekenpakket!

column8-940x627

Achteraf is er tijd om met een glas wijn of bubbels na te babbelen! Komt dat zien, wees erbij & make our day… want de boekenmeisjes verwachten jullie natuurlijk.

Praktische informatie

Deze culturele avond vindt plaats in Barbóék (Schrijnmakersstraat 17, Leuven) op 22 september 2016 om 20u. De deuren gaan open vanaf 19u30. Het programma eindigt rond 21u30. Toegang is gratis (exclusief dranken). Schrijf in via dit event of bevestig je komst via info@thisishowweread.be. Zo weten de organisatoren hoeveel stoelen in de huiskamer te voorzien.

Twijfelen tussen ontroering en onbehagen – Lize Spit & Elise Caluwaerts in BAR|A|MUZE

Een vleugelpiano, een microfoon, wat gelig sfeerlicht en de netjes witte wanden van het museumgebouw. De setting van deze muzikaal-literaire avond in Museum M is klassiek, maar het programma is daarom niet minder charmant: schrijfster Lize Spit en solozangeres Elise Caluwaerts sieren de affiche. De debutante schreef een kortverhaal, de sopraan koos er klassieke zangstukken bij. Hun samenspel legt het uitverkochte BAR|A|MUZE het zwijgen op.

Elise Caluwaerts is klassiek geschoold, maar zoekt in haar carrière naast het barokke en romantische zangrepertoire ook het hedendaagse multidisciplinaire experiment op. In Leuven leidt ze de avond veilig in met Die Nacht van Strauss, meteen een stuk om haar ruime stembereik en kleurrijke geluid mee uit te spelen. De composities waarmee ze de avond opent, zijn niet alleen vocaal indrukwekkend, maar weten de toeschouwers ook met het wantrouwige gemoed op te zadelen dat schrijfster Lize Spit nodig heeft om haar kortverhaal in te zetten. De muziekteksten die Caluwaerts krachtig vormgeeft, kondigen de argwaan en wroeging in Spits woorden aan.

lizespit_elisecaluwaerts_580x440-1
Foto Lize Spit (c) Keke Keukelaar – Foto Elise Caluwaerts (c) Lalo Gonzalez

De debuutroman Het smelt van de 27-jarige Lize Spit gooide hoge ogen in binnen- en buitenland – haar prozawerk wordt vertaald in zes talen en er zit een verfilming aan te komen – en schiep hoge verwachtingen over de toekomst van de jonge auteur. Haar eerste boek mag dan wel bijna 500 pagina’s tellen, met haar verhalen in de literaire tijdschriften Das Magazin en De Gids en haar columns in krant De Morgen bewees ze al dat ze ook met weinig woorden kan boeien en ontroeren. In BAR|A|MUZE bracht Spit een nieuw kortverhaal over een dirigent en een zeemeermin, een tekst die in al haar schoonheid qua thematiek tegen een onbehaaglijke herkenbaarheid aan schuurt.

Spit stelt ons voor aan een gezin, waarvan de leden steeds meer naast elkaar gaan leven. Een dirigent stort mentaal in op het podium, zijn vrouw beschouwt dat als het startschot om hem van alle ongeluk des levens de schuld te geven. Met hun dochter in zeemeerminkostuum en haar knuffels op de achterbank, vertrekt het koppel naar een vakantiehuis in Duitsland, een vlucht die bij het naderen van de bestemming steeds hopelozer wordt. Spits stem klinkt beheerst en licht – een geoefende meisjesstem. Haar verhaal is echter volwassener dan haar geluid. Net als in haar boek, trekt Spit in het kortverhaal de complexe relaties tussen haar personages zorgvuldig uit elkaar tot ze bloot en kwetsbaar hun barsten en wonden laten zien. De schrijfster praat kleine mensen groot, geeft ruimte aan hun angsten en worstelingen en legt zo de vinger op de onrust die in elk doodgewoon mensenleven schuilt.

Tussen Spits paragrafen houdt Caluwaerts met haar aria’s de beklemming van het verhaal in stand. Verder dan gezamenlijke sfeerschepping gaat de samenwerking tussen de artiesten echter niet: woord en klank doen het eerder onafhankelijk. Beide bijdragen ondersteunen elkaar, maar missen de kans om samen iets unieks tot stand te brengen. Terwijl in het verhaal de dirigent zijn stem en beslissingskracht verliest, blijft Caluwaerts’ gezang zelfzeker en overtuigend. De soliste wordt zo eerder medeverteller dan personage, wat de voorstelling misschien net iets te voorspelbaar maakt.

Caluwaerts’ muziekkeuzes bouwen echter wel een stevige stelling onder Spits tekst. De zangeres sluit passend af met Je ne t’aime pas van Kurt Weill, een nummer dat de eenvoudige conclusie van het vertelde verhaal beschrijft: het hoofdpersonage in Spits vertelling is het houden van kwijtgeraakt; hij kan niet anders dan zijn heden en verleden steeds opnieuw te overdenken, te bevragen en van zich af te werpen, tot hij een ander hoger doel dan de liefde ontdekt om zichzelf en de kleine wereld die hem omringt betekenis te geven. Of die doelstelling realistisch is, laat Spit wijselijk in het midden.

Wat? Literatuur/muziek // Wanneer? DO 4 augustus 2016 // Waar? BAR|A|MUZE, het zomerse dakterras van Museum M // Prijs? 7 euro

Je kan nog tot en met 21 augustus optredens meepikken bij BAR|A|MUZE. Voor zeven euro krijg je een hele avond toegang tot de bar, een optreden en het museum tijdens de avondopening van 18:00 tot 20:00. Bekijk het volledige programma.

Door Evelyne Bauer.

Dit artikel verscheen eerder op CLUB KULtuur.

Officina Letteratura: een culinaire leesclus

IMG_0851

In Leuven bestaat er een wel zeer bijzondere boekenclub: eetleesclub Officina Letteratura die om de paar maanden samenkomt in het Italiaanse restaurant Officina Clandestina. Op het menu staat telkens een Italiaanse roman met aangepaste streekgerechten. Elena Ferrante en Alessandro Baricco passeerden al de revue en Ilja Leonard Pfeiffer mocht met zijn ode aan Genua een uitzondering vormen in het lijstje Italiaanse namen.

IMG_0843

Op 12 april schuiven de boekenknecht en ik mee aan aan tafel. Nu zijn wij niet meteen van het onbelezen type, maar dit groepje tilt het concept leesclub toch naar een hoger dan gemiddeld niveau. Oprichter is niemand minder dan Danny Theuwis, programmator literatuur in het 30CC. Vaste leden zijn onder meer literair journaliste bij De Standaard, Katrien Steyaert en boekhandelaar Maartje Swillen van Boekarest en ook de andere vier gasten delen een hartstochtelijke liefde voor literatuur en Italië.  De samenstelling van de groep varieert van avond tot avond. Aansluiten kan door een mailtje te sturen.

Op het literaire menu van vanavond staat het pas verschenen De wreedheid van Nicola Lagioia, bekroond met de meest prestigieuze literatuurprijs van Italië, de Premio Strega. Hoewel de Premio Strega claimt een zeer democratisch verkozen prijs te zijn, zijn de recensies in de Italiaanse pers zeer verdeeld. En ook aan tafel blijken de meningen in twee kampen uit elkaar te vallen. En die kampen dat is/zijn Katrien(en) tegen de rest. Hoezeer het zinderende David Lynch ritme en de show don’t tell disfunctionaliteit van de familie Salvemini mij konden bekoren, hoe vernietigend de commentaren van mijn tafelgenoten zijn. De meesten hebben De wreedheid niet eens uitgelezen, zo zeer waren zij ontgoocheld in de roman waaraan Lagioia maar liefst vier jaar aan een stuk heeft gewerkt. Om hun oordeel kracht bij te zetten wordt er naar hartelust geciteerd uit Italiaanse recensies en ook Christophe Vekemans harde oordeel wordt voorgelezen.

“Het enige wat mij tijdens de lectuur van De wreedheid wakker hield was mijn toenemende, fel opsteigerende verbazing over het feit dat Lagioia zélf niet, zo rond bladzijde 200 of 250, in een zeer diepe slaap is gegleden. Maar bij nader inzien, misschien deed hij dat wel degelijk.”

IMG_0850-300x200  IMG_0848-300x200

 

Gelukkig kan de Italiaanse keuken de gemoederen bedaren. Pino creëert telkens een menu met gerechten uit de streek waar de roman zich afspeelt, in dit geval Puglia. Als voorgerecht krijgen we een slaatje met octopus en aardappelen. De octopus smelt op mijn tong. Als hoofdgerecht serveert Pino een overheerlijke pasta met broccoli en gearomatiseerde broodkruimels en ook de torta con cioccolato e nocciole is verrukkelijk. Danny was al langer vaste klant in dit Italiaanse gourmet restaurant met open keuken en combineert met deze formule zijn liefde voor lekker eten en goede literatuur… voor de heel schappelijke prijs van 25 euro per persoon (exclusief drank). Tijdens het eten wisselen we literaire roddels en boekentips uit (ik bewaar Rivieren van Martin Michael Driessen en De geschiedenis van Elsa Morante op mijn Goodreads lijstje) en hangen we aan de lippen van een reisgids gespecialiseerd in Puglia.

Hardop droomt Danny ervan om tijdens de Week van de Smaak een week lang thematische eetleesclubs te organiseren. Ik teken nu al voor Murakami en sushi!

PS: De volgende eetleesclub staat gepland op 14 juni en draait rond de klassieker De tuin van de familie Finzi-Contini van Giorgio Bassani. Inschrijven kan door een mailtje te sturen naar danny.theuwis@leuven.be.

Dit artikel verscheen eerst op This is how we read.

[recensie] Veerkracht en burgerschap. Sociaal werk in transitie – Red. Jef Peeters

veerkrachtDe economische crisis lijkt wat geluwd. Maar wellicht is die huidige luwte stilte voor de storm. Die nieuwe storm kondigt zich wereldwijd aan, de gevolgen zullen ecologisch, sociaal en economisch zijn en de grootste slachtoffers worden opnieuw zij die onderaan de ladder staan. Omdat de politiek het nog altijd laat afweten zullen burgers en sociale bewegingen het tij moeten keren. Of en hoe het sociaal werk daarbij kan inhaken op een beweging voor een grondige verandering van de samenleving in de richting van rechtvaardige duurzaamheid, is het thema van dit boek. Welke sociale praktijken getuigen van een nieuw denken over mens, samenleving en wereld? En hoe wijzen nieuwe burgerinitiatieven, zoals repair-cafés, geefwinkels, gemeenschapsmunten en commons in het bijzonder, de weg naar een economie voor het gemeenschappelijk welzijn van allen? Daarbij is er veerkracht nodig om te kunnen veranderen, maar is het burgerschap wat ons drijft en richting geeft.

In het boek komen ook twee Leuvense praktijken aan bod: Leren Ondernemen en VELO. Het ene praktijkvoorbeeld is ongetwijfeld bekender dan het andere, maar dat maakt het niet minder boeiend. Met een voorwoord van Paul Verhaeghe en een nawoord van Alma De Walsche.

Leven in Leuven geeft een exemplaar van dit boek weg. Stuur ons een veerkrachtig berichtje via het contactformulier en wie weet ben je bij de gelukkigen.

Praktisch
Veerkracht en burgerschap. Sociaal werk in transitie – Red. Jef Peeters
Met bijdragen van Jef Peeters, Filip Abts, Nathalie Albert, Hilde Bloemen, Astrid Coates, Elke De Beukelaer, Saskia De Bruyn, Luc De Droogh, Frie De Greef, Jolijn De Haene, Birgit Goris, Tine Hens, Sylvia Hubar, Jo Lefevere, Liene Michiels, Elke Plovie, Jan Raymaekers, Jan Reynaerts, Anne Snick, Philippe Vandenbroeck, Jos Vandikkelen, Wim Van Opstal, Katrien Van Poeck, Patrick Vleeschouwer, Hugo Wanner, Danny Wildemeersch.
isbn 9789462670440
349 pagina’s
€ 20.00

Universitaire Pers Leuven viert 45 jaar

Op 27 april 1971 richtte de KU Leuven op initiatief van toenmalig Algemeen Beheerder Guido Declercq de v.z.w. ‘Universitaire Pers Leuven’ op. In het Engels werd dat ‘Leuven University Press’ en in het Frans ‘Presses Universitaires de Louvain’. De vereniging had tot doel “kennis te verspreiden en het wetenschappelijk onderzoek te stimuleren door o.m. het uitgeven van werken, reeksen en periodieken, dit alles in de ruimste zin.” Dit jaar viert Universitaire Pers Leuven haar 45-jarig bestaan!

Universitaire Pers Leuven heeft stand gehouden door de jaren heen
De wereld van de wetenschappelijke communicatie is volop in beweging en het academisch uitgeeflandschap is de laatste jaren dan ook fundamenteel veranderd. Nieuwe en online distributiekanalen, elektronische boeken en tijdschriften, en de steeds veranderende behoeften van de gebruiker vormen een uitdaging voor de traditionele bedrijfsmodellen en dwingen de uitgeverij om steeds weer te vernieuwen. Op haar 45ste verjaardag kan gezegd worden dat Universitaire Pers Leuven zich steeds adequaat en snel heeft aangepast en waar mogelijk ook het voortouw heeft genomen in haar antwoord op de nieuwe uitdagingen.

Sinds een aantal jaren worden titels systematisch zowel in print als in elektronische versie ter beschikking gesteld. Beide formaten zijn wereldwijd verkrijgbaar via de belangrijkste verkoopkanalen, via online en fysieke boekhandels of via ‘print-on-demand’. Naast boekpublicaties is Universitaire Pers Leuven ook gestart met het uitgeven van tijdschriften, eveneens beschikbaar in print en online. Daarnaast heeft Universitaire Pers Leuven in nauwe samenwerking met haar auteurs en partnerinstituten met succes nieuwe open access uitgaven gelanceerd.

Samen met de academische gemeenschap omarmt Universitaire Pers Leuven de nieuwe ontwikkelingen die helpen om wetenschappelijke kennis te verspreiden en om wereldwijd de juiste doelgroep te bereiken.

Boekentil Wijgmaal

Vandaag werd de allereerste Wijgmaalse boekentil geopend, in aanwezigheid van schepen Denise Vandevoort.
Een boekentil is een kast gevuld met boeken waar iedereen vrij is een boek uit te nemen, op voorwaarde dat hij of zij een boek in de plaats legt. Een letterkundige uiting van de deeleconomie als het ware.

Het is niet de eerste boekenruilkast in Wijgmaal, maar wel de eerste bij de stad Leuven aangevraagde boekentil in de mooiste van de deelgemeenten. En ineens ook de twintigste boekentil in Leuven, een overzicht van de door leerlingen van het VTI uitgevoerde kasten vind je hier

Opening

De dankzij de Meter en Peter reeds goed aangevulde til werd na een klein woordje van de schepen, en met behulp van aspirant schepenen geopend, en al onmiddellijk begonnen de aanwezigen hun meegebrachte boeken te ruilen voor interessant leesvoer.

Ruilen

Boeken vind je nu dus steeds aan de ingang van de Privaatweg, recht tegenover het station van Wijgmaal, en wie weet als ooit….ooit….ooit… het station van Wijgmaal gerenoveerd geraakt komt de til daar te staan.

Alvast bedankt Lotte en Danny voor het mooie initiatief!

Boekentil

Griet Op de Beeck – Lezing “Te kort en te lang”

‪#‎Geluk‬ is misschien niet zo’n interessant woord, zegt schrijfster Griet Op de Beeck. Er zit ofwel te veel streven in, ofwel te veel berusting.

In het kader van het Gelijkekansenuurtje bracht Griet Op de Beeck in het Provinciehuis op di 26 april een opmerkelijke en boeiende lezing rondom Geluk… Ook bracht ze drie extracten uit haar boeken: Vele hemels boven de zevende” en “Kom hier dat ik U kus”. Op 19 feb 2016 verscheen haar derde titel: “Gij nu”. Over vijftien mensen op een kantelmoment in hun leven.

Griet Op de Beeck - Lezing

Griet Op de Beeck - Lezing

Griet Op de Beeck - Lezing

Griet Op de Beeck - Lezing

Thomas Berg wandeling / Nieuwe Roman Jo Claes

Brugge mag dan Pieter Aspe hebben en commissaris Van In, met Jo Claes en hoofdinspecteur Thomas Berg heeft Leuven een meer dan waardige tegenhanger. Voor lezers van het misdaadgenre is Jo Claes al lang geen onbekende meer. In zijn reeks misdaadromans met Thomas Berg als hoofdpersonage zijn intussen al negen delen verschenen.

Zijn boeken zijn niet alleen bijzonder spannend en vlot geschreven, voor Leuvenaars hebben ze ook een extra dimensie. De stad is immers meer dan een achtergrond of een decor voor het verhaal, haar straten en pleinen, handelszaken en bezienswaardigheden spelen een belangrijke rol.

Naar aanleiding van de release van het nieuwe boek van Jo Claes ‘Voor wie de klok slaat’ organiseerde Standaard Boekhandel Leuven Diestsestraat ook dit jaar weer een Thomas Berg-wandeling; een literaire wandeling doorheen Leuven gebaseerd op het werk van Jo Claes. Misschien niet zo spannend, maar minstens even boeiend. Gidsen van dienst waren Marleen Roymans en Pieter Sermeus.

Jo Claes signeerde die dag ook zijn nieuwste pageturner: “Voor wie de klok slaat”:

Thoma Berg wandeling / Nwe Roman Jo Claes

Thoma Berg wandeling / Nwe Roman Jo Claes

Thoma Berg wandeling / Nwe Roman Jo Claes

Thoma Berg wandeling / Nwe Roman Jo Claes

Thoma Berg wandeling / Nwe Roman Jo Claes

Thoma Berg wandeling / Nwe Roman Jo Claes

Thoma Berg wandeling / Nwe Roman Jo Claes

Thoma Berg wandeling / Nwe Roman Jo Claes

Auteur Meg Rosoff komt naar Leuven

De Brits-Amerikaanse auteur Meg Rosoff wint de Astrid Lindgren Memorial Award 2016, de grootste oeuvreprijs voor kinder- en young adultliteratuur ter wereld. Volgens de juryvoorzitter ontvangt ze deze prijs omdat ze “geen lezer onberoerd laat”.

Onlangs verscheen Rosoffs eerste roman voor volwassenen, ‘Jonathan Unleashed’. In 2013 verscheen ‘Picture Me Gone’, Rosoffs meest recente young-adultroman.

image001(1)

Beide boeken in Nederlandstalige vertaling stelt ze nu voor aan het lezerspubliek. ‘Mij niet gezien’ voor jongeren en ‘Jonathan gaat los’ voor volwassenen.

Ter gelegenheid van deze twee titels komt Meg Rosoff afgezakt naar Nederland en Vlaanderen.

In België is Leuven haar enige stopplaats!

De jury van de Astrid Lindgren Memorial Award over Meg Rosoff:
‘De young adultromans van Meg Rosoff maken emoties los, en prikkelen ook het intellect.
In sprankelend proza schrijft ze over de zoektocht naar betekenis en identiteit in een merkwaardige en bizarre wereld. Rosoffs moedige en humorvolle verhalen hebben een unieke stem, en laten geen lezer onberoerd.’

Gesprek in het Engels. Interview door Katrien Steyaert (Standaard der Letteren – Standaard Weekend Magazine)

Meg Rosoff signeert haar nieuw werk in Barboek.

Praktisch
Dinsdag 10 mei 2016, 12.30 uur
Barbóék, Schrijnmakersstraat 17, 3000 Leuven
inschrijven via danny.theuwis@leuven.be. Het aantal plaatsen is beperkt.
Gratis (inclusief bordje soep!).